Tvorba reklamní kampaně na vlastní kůži
- Podrobnosti
- Zveřejněno 12. 12. 2022 10:14
- Zobrazeno: 431
Ve čtvrtek 24. 11. si studenti čtvrtých ročníků v rámci semináře z ekonomie a managementu pod vedením Mgr. Alexandra Vostrého na vlastní kůži vyzkoušeli, co vše obnáší řízení a tvorba reklamní kampaně. To vše díky týmu místní reklamní agentury Trifor, který si pro naše studenty připravil interaktivní přednášku plnou nových poznatků ze světa marketingu a praktických úkolů s profesionály z oboru přímo po ruce!
První část návštěvy kreativního studia se odehrával v duchu přednášky, kdy Tomáš Trykar, kreativní ředitel, vysvětloval, jak funguje proces tvorby úspěšné reklamy pro splnění cílů klientů. Následně v názorné ukázce byl zahrnut náhled do tzv. brand manuálu, dokumentu, který nejen že zahrnuje prezentaci nově vytvořeného loga, ale definuje veškeré body vizuální identity nutné pro hladký chod reklamní kampaně a konzistentní vzhled vizuálů spojených s danou značkou. Druhá polovina exkurze byla především v režii studentů. Každá z tříčlenných skupinek obdržela jiné zadání problému, který bylo třeba vyřešit formou reklamní kampaně.
Pro úspěšné vyřešení nesnadné situace studenti zpracovali vstupní analýzu zahrnující cíle a průběh kampaně, cílovou skupinu, konkurenci na trhu, rozpočet a další. „Vylosovali jsme si zadání s problematikou nedostatku zaměstnanců pracovních pozic od dělníků po manažery v manufakturách Škoda Auto a naším úkolem je tedy rozvrhnout takovou strategii, aby správně zacílila na vhodné kandidáty a tím tak splnila cíle automobilky o zaplnění co nejvíce poptávaných míst," uvedl jeden z kapitánů studentského týmu. Největším přínosem byly průběžné konzultace s týmem profesionálních marketérů a grafiků, kteří vždy dokázali poradit a nasměrovat skupinu k co nejlepšímu výsledku.
Nabyté know-how si studenti ještě vyzkouší při kompletaci hlavního výstupu exkurze, zpracování návrhu marketingové strategie ve formě pololetní seminární práce z ekonomie a managementu.
Na závěr bychom tímto ještě jednou rádi poděkovali týmu Trifor za realizaci netradičního zpestření výuky semináře.
Tomáš Váňa, Petra Marešová